torsdag den 18. september 2008

Besøg af Fødevarerministeriet

12 September 2008

Klokken blev 14, vi har været klar i 20 minutter og vi venter spændt. Vi spejder efter bussen, men der er ingen bus at se. Kvart over 2, bliver Paul og Karl enige om at starte produktioen af mælken til turene i morgen tidligt sat igang.

Omkring lidt i halv 3, parkere bussen og en masse mennesker stiger ud, dem der skal starte med at se Osted Mejeri, kommer over til vores flotte telt, og de startede med smage lidt på ost og smør.


Karl samler dem sammen, og fortæller lidt om hvordan mejeriet startede, og hvilken ide der gjorde til at de startede op. Hvorfor vi er et åbent mejeri, han fortalte hvor gode vores poser vi tapper mælk i, er for miljøet. Jeg tror de fik en del nyt af vide, og mange har også lært noget idag.


Da Karl var færdige med at fortælle, var der tid til en gennemgang af mejeriet, kølerum og butik med Paul, imens at Peter styrede centrifugen og Steffen stod ved tappemaskinen. Jeg tror aldrig jeg har set så mange inde i mejeriet, og der går længe før jeg kommer til at se det igen.



Der var mange som hen og smagte ost, smør og hvidløgsost, som Susanne og jeg stod ved. Laila stod ved de friske mejeriprodukter. De kunne lide det de smagte, de kunne vi se, for der dukkede flere og flere poser fra butikken op, med indhold... Der var mange som gerne ville vide, hvor de kunne købe vores produkter i hovedestadsområdet.

Efter en ½ times tid, havde de alle været hele turen igennem. Vi brugte tiden inden næste hold kom, med at snakke om det første hold, hvad gjorde vi godt, og hvad vi skulle være opmærksomme på. Jeg blev rykket op ved indgangen ved siden af Susanne, så jeg blev mere synlig, med vores faste oste. Laila og Karl havde tilgængæld travlt med at pjatte...


Omkring 1.30 havde vi haft besøg af alle 3 hold og de ca. 125 personer fra ministeriet. Vi gik igang med at tage teltet ned, og ellers rydde op. Vi var færdige omkring klokken 18, trætte, glad og tilfredse, for det havde været en god oplevelse.

Ingen kommentarer:

Ę