tirsdag den 9. september 2008

En dag ved Centrifugen

8 September 2008

Nu er det længe siden at jeg skulle lave flere tanke mælk i træk, så jeg var noget rusten. En rust som var lidt hård at banke af.

Jeg havde svært ved at holde den mælgde mælk, som jeg ville i de 3 beholdere, i hver centrifuge. Og måden der skulle skiftet til fløde, var helt væk, så det måtte Paulvise mig igen. Der er jo en masse håndtag på centrifugen og pasteringsmaskinen, som skal drejes i den rigtige rækkefølge, Jeg syntes det var hård hjernegymnastik, jeg kom dog igennem mere flere begynderfejl.

Der blev også lavet en gang ost, en som med tiden bliver en lækker havarti. Ellers tappede vi yoghurt naturel, appensin og pech melba. Vi sluttede med koldskål, kærnemælk med citron og kærnemælk.

En god og krævende dag.

Ingen kommentarer:

Ę