mandag den 22. september 2008

10 tons mælk

22 september 2008


10 tons mælk siger vel alt !!!


Normalt får vi ca. 7 tons ind hver dag, så der var håb for en osteproduktion, men ikke idag. efter en lidt tam lørdag, skulle butikkerne rigtigt fylde op idag, så derfor havde vi svært ved at følge med Jesper og drengene i kølerummet.


Jeg er selv ved centrifugen hele dagen, og der bliver i den grad kørt mælk op, som Peter tapper, pg Paul og jeg kører på lager. 11.50 er jeg færdig med at kører det sidste letmælk op, og omkring 25 minutter senere er den sidste mælk kørt på lager.




Så bliver der tappet 5 liters fløde til inco Danmark

Derefter stod den på ismix, lækker Nusernus, tykmælk, yoghurt, koldskål og kærnemælk.Edit kom ud og hjalp med at sætte mærker på yoghurten, mens jeg satte mærkerne på koldskålen.

Jeg syntes at jeg har styr på centrifugen, men når der skal køre fløde op, hænger jeg stadigt lidt. Så jeg må bare op på hesten igen, og den del lært også.



Peter syntes at jeg har startet en god tradition, jeg starter med at lave kaffe og omkring klokken 7, henter jeg 3 kopper kaffe, til Paul, Peter og mig selv (Steffen har ikke lyst til kaffe)
Og da vi alle 3 er rigtige mejerister, skal der jo mælk i kaffen ;o)


En ægte café latte, med mælkeskum

1 kommentar:

Unknown sagde ...

10 tons mælk!!! det var godt nok ikke så lidt - det er mere end en fuldvoksen elefant vejer!!

Jeg er meget imponeret - og synes det er sjovt at du har lavet så hyggeligt en tradition med kaffe kl. 7.00 - og så må det være dejligt for dine kollegaer at få kaffen serveret :o)

I øvrigt er det dejligt at der er kommet billeder på din blog - kaffebilledet er meget autentisk...

Ę