fredag den 20. juni 2008

Super dag

20 juni 2008

Idag var en super dag.... Hvor jeg igår fik prøvet for alvor at skifte tank og gøre tappemaskinen klar til tappning, prøvede jeg flere gange at styre centrifugen og dermed sørge for at der kom den rette mængde fedt i minimælken. Jeg har taget flere liter med hjem, så dommerpanelet herhjemme, kan vurdere om jeg har gjordt det godt nok.


Det er meget spændende at styre centrifugen, fordi at man selv styrer hvormeget fedt der skal i mælken. Først regner man sig frem til hvor lænde der skal tilsættes sødmælk til skummetmælken, derefter at der at frakoble den en centrifuge, så man kører med 2 og så sødmælk, i den mængde minutter man har regnet sig frem til.

Det har været en rigtig god uge, travl mandag, okay tirsdag og onsdag, torsdag hvor der blev arbejdet igennem og så en rolig fredag, hvor vi havde lidt tid.

Edit kom ud og var lidt smart, så det kostede en gang kage, som jeg hentede i Osted Spar. jeg glæder mig til mandag.

Ingen kommentarer:

Ę