onsdag den 12. november 2008

Landsmejeriudstillingen 2008

12 November 2008

Vi skulle være klar til at tage afsted til Herning klokken 8.00 - vi fik at vide at bussen ikke ville vente, hverken her til morgen, eller i Herning når vi skulle hjem.

Afsted i bus mod Herning, nogen sov, andre læste avis, men vi havde alle en eller anden forventning.

Messen foregik i flere haller, men det der havde mest interesse for os, var helt klar det som var i den første hal. Det var bedømmelsen og smagsprøver på alle de indstillede produkter.

Der var rigtig mange og meget lange borde, som var fyldt med mejeriprodukter, lige fra feta, kvark, mælk og masser af ost.

Osted ost og mejeri fik en bronze medajle for yoghurt naturel... super.




















Derimod, var hverken jeg eller mine klassekammerater enige i bedømmelsen af vores kærnemælk, flere af min klassekammerater mente, at det var klart den bedste.....

Vi havde masser af tid, til at gå rundt og kikke og smage. I de andre haller var der pakkemaskiner, produktionslinier og andre maskiner som jeg ikke har forstand på.

Jeg havde min klart største interesse omkring mælkprodukterne og de forskellige oste. Steen, Carsten, Jakob og jeg fik smagt en meget forfærdeligt noske skimmelost. Smagen og konsistens er, hvis du forstiller din rasp med mug!!!!


Her er så et billede af den norske rædselost
Alt i alt var det en god messe, selv om at den sidste 1,5 time føltes lidt lange, men en enkel kaffepause hjalp lidt på det.

Ingen kommentarer:

Ę