mandag den 11. august 2008

Ferien slut

11 August 2008

Efter en ferie med en del blandet vejr, lige fra de 30 grader til 50 mm regn, blev det tid til først dag efter ferien.

Jeg skulle møde klokken 7, så jeg sov til omkring 5.30, så kunne jeg nå at drikke kaffe med Heidi og måske se lidt OL i tv.

Da jeg mødte var vi allerede igang med at tappe mælk, og jeg startede med at køre mælk op til Jesper i kølerummet. Så stod jeg lidt ved pakkemaskinen, inden jeg kom ud og køre lidt mælk til Viby Sjælland. En lille kort tur, som jeg klarede nemt.

Tilbage igen efter den lille udflugt, ordnede jeg forskellige småting, inden jeg skulle køre til Roskilde og Fløng, imens jeg kunne høre Huxi og Maja Rosager fra OL studiet i Beijing.

Tilbage på mejeiet tappede vi det sidste mælk, som var sødmælk. Så kom Steffen tilbage fra nordsjælland, han blev pakket og sendt til Roskilde om omegn. Jeg vaskede derefter gulvet i kølerummet, og flyttede mælken over til væggen, så vi er klar til imorgen.

Så tappede vi tykmælk, yoghurt, koldskål og kærnemælk. Vi nåede at vaske den ene centrifuge, inden vi pakkede smøret. De sidste blev vasket, derefter var det tid til at køre hjem, lidt træt i kroppen, men den kommer snart i gear igen.

Ingen kommentarer:

Ę