mandag den 12. januar 2009

Passede Centrifugen

12 Januar 2009

Det er desværre et stykke tid siden jeg har skrevet sidst. Det skyldes travlhed i hjemmet, hvor vores niece på 11 år er flyttet ind, hvilket betyden er del omrokeringer. Jeg er sikker på at det bliver rigtigt godt.

Idag passede jeg centrifugen, rent flash-back, for det er længe siden jeg sidst jonglerede rundt med fedtet i mælken. Lavede da også en tank letmælk i stedet fro minimælk !!! Godt at vi godt kunne bruge mere letmælk, og så lavede jeg bare en tank minimælk bagefter.

Efter vi var færdige med at tappe mælk, havde vi yoghurt, tykmælk, kærnemælk med citron og almindelig gammeldags kærnemælk.

Som det allersidste lavede vi et kar ost, syrnede noeget kærnemælk og en tank yoghurt.

Siden sidst kan de fortælles at Gefion har været i Ostebutikken i 1 år :o) Tillykke, til både Gefion, kunderne og os andre ansatte i mejeriet ;o)

En god dag i mejeriet midt på sjælland.

Ingen kommentarer:

Ę